Jadłospis

Wszystkie posiłki przygotowujemy
w naszej własnej kuchni!

Dzienna stawka żywieniowa – 7,00 zł

W każdej sali znajduje się dystrybutor z wodą źródlaną oraz całodzienny „Kącik Zdrowego Przedszkolaka”, w którym znajdziemy świeże owoce, warzywa oraz smakowite przekąski takie jak suszone morele, śliwki czy orzechy.

Raz w miesiącu jadłospis układają dzieci 🙂

Tomato_dance

 

 

owoce

  Jadłospis 25.06.2018-29.06.2018

Poniedziałek 25.06.2018

Śniadanie I

stół szwedzki

 

Pieczywo mieszane żytnie i orkiszowe z masłem (1,2), serek mozzarella(1) pomidor, szczypiorek, rzodkiewka, inka z mlekiem (1,2) herbata

Śniadanie II

Zupa kapuśniak na mięsie z zielenina (4),kawiorek z masłem (1,2),jabłko, herbata z aronii

Obiad

Naleśniki z serkiem waniliowym i sałatką owocową (banan, pomarańcza, jabłko) (1,2,3) lemoniada cytrusowa

Kącik Zdrowego

Przedszkolaka

Pestki słonecznika

Wtorek 26.06.2018

Śniadanie I

stół szwedzki

Płatki owsiane na mleku (1), Pieczywo żytnie i razowe z masłem (1,2),polędwica sopocka, ser żółty wędzony(1),ogórek zielony, herbata

Śniadanie II

Zupa ogórkowa na mięsie z zieleniną (1,4), wafle ryżowe (1,2),gruszka,herbata zielona

Obiad

Ziemniaki duszone z mlekiem (1,2) koperek, kotlety mielone z dodatkiem otrębów pszennych (2,3)mizeria na jogurcie (1) kompot owocowy


Kącik Zdrowego Przedszkolaka 

pomarańcza

Środa 27.06.2018 

Śniadanie I

stół szwedzki

Pieczywo mieszane żytnie rustykalne z masłem (1,2), parówki z szynki z ketchupem, herbata, kakao (1,11), rzodkiewka,

Śniadanie II

Zupa ziemniaczana na mięsie z zieleniną (1,2,4) jogurt truskawkowy. (1),suszona żurawina,herbata malina

Obiad

Kluseczki pszenne z podduszoną cebulką i szyneczką (2,3) kapusta kiszona gotowana, kompot owocowy

Kącik Zdrowego Przedszkolaka

Pestki dyni

Czwartek 28.06.2018

Śniadanie I

stół szwedzki

Pieczywo mieszane żytnie i rustykalne z masłem (1,2),kiełbasa dębowa,ser biały turek (1), ogórek kiszony, inka z mlekiem (1,2)

Śniadanie II

Zupa barszcz czerwony z makaronem (1,4,2) chałka z masełkiem (1,2), herbata z rumianku, marchew talarki

Obiad

Ryż gotowany, gryros drobiowy, dip jogurtowo ziołowy(1), surówka z kapusty pekińskiej, kukurydzy i szczypiorku (1), kompot owocowy


Kącik Zdrowego Przedszkolaka

Ogórek zielony

 Piątek 29.06.2018

Śniadanie  I

stół szwedzki 

Płatki kukurydziane na mleku (1) Pieczywo mieszane żytnie i razowe z masełkiem (1,2)pasta z makreli,sałata, dżem brzoskiwiniowy,herbata

Śniadanie II

Zupa z zielonej fasolki na mięsie z zieleniną (1,2,4) Ciasto kokosowe (1,2),herbata miętowa, brzoskwinia

Obiad

Ziemniaki młode duszone z dodatkiem mleka (1) jajko sadzone (3) bukiet jarzyn,kompot owocowy

Kącik  Zdrowego

przedszkolaka

Marchew talarki


Poniższa tabela przedstawia najczęściej spotykane alergeny pokarmowe. W celu ułatwienia dla Państwa informacji do każdego alergenu pokarmowego została przypisana cyfra porządkowa, która również została umieszczona w jadłospisie.

ALERGENY POKARMOWE
1. Mleko oraz jego przetwory
2. Gluten
3. Jajka i produkty pochodne
4. Seler
5. Gorczyca i musztarda
6. Ryby i produkty pochodne
7. Ziarno sezamu
8. Rośliny strączkowe
9. Orzechy ziemne
10. Łubin
11. Soja

Wszelkiego rodzaju wędliny zgodnie z informacjami od producentów mogą zawierać śladowe ilości : glutenu, jaj, soi, gorczycy, sezamu.
Do przygotowania posiłków używane są przyprawy: pieprz, ziele angielskie, liść laurowy, majeranek, oregano, bazylia, zioła prowansalskie, papryka słodka, pieprz ziołowy, kwasek cytrynowy, cukier waniliowy.

Zgodnie z informacjami od producentów mogą one zawierać śladowe ilości:
glutenu, mleka, jaj, soi, selera i gorczycy.

Suszone owoce oraz nasionka, które są podawane dzieciom do posiłku   zgodnie z informacjami od producentów mogą zawierać śladowe ilości: glutenu, orzechów ziemnych i sezamu.

      Obraz (52)

W naszym przedszkolu nie zmuszamy dzieci do jedzenia, natomiast staramy się je umiejętnie do tego zachęcać!

jablko_i_gruszka

Przysmaki Leśnych Ludków

Koktajl Shreka

Składniki (3-4 porcje)

 

banan,

 

duża garść roszponki,

 

kiwi,

 

jogurt naturalny ( przy nietolerancji laktozy jogurt można zastąpić np. wodą)

 

łyżeczka siemienia  lnianego

Sposób przygotowania :

1. Kiwi oraz banana obierz ze skórki, przekrój na pół.

2. Do kielicha blendera wrzuć garść roszponki, obrane kiwi oraz banana.

3. Dodaj jogurt naturalny oraz łyżeczkę siemia lnianego

4. Zmiksuj składniki, aż powstanie gładki koktajl. Jeśli jest za gęsty, dolej troszkę mleka.

5. Zielony koktajl podawaj od razu po przygotowaniu.

Smacznego : )

Budyń waniliowy z owocami

Składniki ( 6 małych porcji) 

 

2 szklanki mleka 

 

2 żółtka

 

2 łyżeczki mąki ziemniaczanej

 

1 łyżeczka cukru,

 

1 cukier waniliowy

 

pół laski wanilii ( można zastąpić olejkiem waniliowym )

 

garść owoców np truskawki, maliny, jagody itp.

Sposób przygotowania :

1.Wyskrobać ziarenka z połowy laski wanilii, jeżeli to będzie olejek należy ominąć ten punkt.

2. 1,5 szklanki mleka zagotować z cukrem, cukrem waniliowym i wanilią.

3.Pozostałe pół szklanki mleka dokładnie wymieszać z mąką ziemniaczaną i żółtkami, tak aby nie było grudek.

4. Dodać do gotującego się mleka, mieszać intensywnie ok. 1 minuty.

5. Nalać do salaterek posypać owocami.

Smacznego 🙂