RYTM DNIA (dzieci młodsze 3-4-latki)
Czas od…do… | Ilość | Forma aktywności | |
6:00-7:00 | 1 | Schodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze | |
7:00-8:00 | 1 | Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające zainteresowaniom i potrzebom dzieci m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, indywidualna praca z dziećmi | |
8:00-8:10 | 0.10’ | Ćwiczenia poranne, zestaw ćwiczeń lub zabawy ilustracyjne inscenizowane przy piosence | |
8:10-8:20 | 0.10’ | Krąg zmysłów i procesów poznawczych – aktywności i zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz innych procesów poznawczych | |
8:20-8:35 | 0.15’ | Czynności higieniczno-porządkowe | |
8:35-9:00 | 0.25’ | Śniadanie | |
9:00-9:30 | 0.30’ | Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego | |
9:30-10:15 | 0.45’ | Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające zainteresowaniom i potrzebom dzieci, indywidualna praca z dziećmi | |
10:15-11:00 | 1 | Pobyt w ogrodzie, obserwacje przyrodnicze lub spacer | |
11:00-11:15 | 0.15’ | Czynności higieniczno-porządkowe | |
11:15-11:40 | 0.25’ | I obiad (zupa i coś zdrowego) | |
11:40-13:00 | 1 | Wypoczynek na leżakach. Minutki dla bajki – czytanie lub opowiadanie dzieciom | |
13:00-13:15 | 0.15’ | Czynności higieniczno-porządkowe, zabawa ruchowa | |
13:15-14:00 | 0.45’ | II obiad | |
14:00-14:30 | 0.30’ | Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia utrwalające | |
14:30-16:00 | 1.30′ | Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające zainteresowaniom i potrzebom dzieci, pobyt w ogrodzie, indywidualna praca z dziećmi | |
16:00-17:00 | 1 | Rozchodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające zainteresowaniom i potrzebom dzieci |
RYTM DNIA (dzieci starsze 5-6-latki)
Czas od…do… | Ilość | Forma aktywności | |
6:00-7:00 | 1 | Schodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze | |
7:00-8:00 | 1 | Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna i grupowa praca z dziećmi | |
8:00-8:10 | 0.10’ | Ćwiczenia poranne | |
8:10-8:25 | 0.15’ | Krąg zmysłów i procesów poznawczych – aktywności i zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz innych procesów poznawczych | |
8:25-8:35 | 0.10’ | Czynności higieniczno-porządkowe | |
8:35-9:00 | 0.25′ | Śniadanie | |
9:00-10:00 | 1 | Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego | |
10:00-11:00 | 1 | Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające zainteresowaniom i potrzebom dzieci, indywidualna i grupowa praca z dziećmi | |
11:00-11:15 | 0.15’ | Czynności higieniczno-porządkowe | |
11:15-11:35 | 0.20’ | I obiad (zupa i coś zdrowego) | |
11:35-12:20 | 0.45’ | Zabawy w ogrodzie, obserwacje przyrodnicze lub spacer | |
12:20-13:00 | 0.40’ | Bajkoterapia, czytanie dzieciom, zabawy dydaktyczne i ćwiczenia utrwalające | |
13:00-13:15 | 0.15’ | Czynności higieniczno-porządkowe, zabawa ruchowa | |
13:15-13:45 | 0.30’ | II obiad | |
13:45-14:15 | 0.30’ | Zabawy dydaktyczne i ćwiczenia utrwalające treści | |
14:15-16:00 | 1.45’ | Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci, pobyt w ogrodzie, indywidualna praca z dziećmi. Prace użyteczne – porządkowanie zabawek na półkach, segregowanie materiału przyrodniczego w kącku przyrody. | |
16:00-17:00 | 1 | Rozchodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci |